PZU logo
info

Info:
+372 622 4599

E-poes kindlustustooted tavahinnast kuni 15% soodsamad!

Klaasiparandus

Klaasiparandus aitab sul kiirelt vabaneda väikesest täkkest esiklaasil, laskmata sel areneda suuremaks klaasikahjustuseks.

Vahel tundub, et täkked tekivad esiklaasile justkui iseenesest. Teinekord tekitab plaksuga vastu esiklaasi lendav kivi aga tõelist ehmatust ja sellest järele jääv vigastus klaasil nördimust. Kuigi esmapilgul ei pruugi need segada, soovitavad spetsialistid siiski täkke parandamiseks kindlasti töökotta pöörduda.

Kui sõiduki esiklaas on saanud täkke, ei pea seda alati välja vahetama – mõnikord saab klaasi ka ära parandada. Klaasi parandus aitab kiirelt vabaneda väikesest täkkest klaasil, laskmata sel areneda suuremaks klaasikahjustuseks.

Kui klaasi tabas kivi:

  • Pühi kivitäkke koht klaasil puhtaks
  • Liimi selle peale kleebis, sest niiskus ja mustus raskendavad parandamist
  • Pöördu PZU poolt soovitatud klaasipartneri juurde esimesel võimalusel

  • Miks parandada klaasitäkkeid?

      Esiklaasi parandamine on keskkonnasäästlikum kui väljavahetamine. Parandamine võtab aega kuni 30 minutit. Kaskokindlustuse kliendile on klaasitäkke parandamine omavastutuseta ehk tasuta ning see ei mõjuta kindlustusmakset.

      Väike täke esiklaasil, mis jääb parandamata, võib areneda suureks mõraks. Parandada on võimalik kuni 2 cm suuruseid täkkeid ja parandamise järel on klaas sama tugev kui enne.

      Täkkeparanduse eelised:

      Turvalisus – parandamata täkkest võib kiirelt areneda mõra. Mõradega klaas ei taga sõitjate turvalisust. Parandatud esiklaas on sama tugev kui vigastuse eelne klaas. Kuna klaas on ka sõiduki kere detail ja oluline osa turvaseadmete (nagu näiteks õhkpadi) toimimisel, siis parandamata täkkega klaas on turvarisk. Klaasi jäikus on sellest mõjutatud.

      Kiirus – klaasi parandamise protsessile kulub kokku kõigest 30-60 minutit, (broneerimata töö korral võib aeg olla pikem) võrreldes esiklaasi vahetusele kuluva kolme tunniga. Täkkeparandust teostatakse ootetööna koheselt, eraldi aega ei ole tarvis selleks broneerida.

      Roheline mõtlemine  – hoiad ja säästad loodust. Võrreldes esiklaasi vahetusega ei teki peaaegu üldse jääkprodukte! Kordades loodussõbralikum, kui klaasi vahetus ja seda üheselt mõistetavas, mõõdetavas ning tajutavas suuruses. Täkke parandusest tekkivate jäätmete kogus on kolm grammi, klaasi vahetusel tekkivad jäätmed on 13-14 kg ja enam.

  • Miks peab täkke tekkimisel kohe tegutsema?

      90% juhtumitest pole küsimus, kas täke praguneb vaid pigem, millal see praguneb.

      • Mida kiiremini tegutsed seda tõenäolisem on, et täke saab parandatud ja klaasi pole vaja vahetada.
      • Mida kiiremini tegutsed seda tõenäolisem, et jõutakse täke parandada enne kui see praguneb.
      • Kui täkkesse läheb niiskus, siis see võib külmaga jäätuda, suruda täkke praoks ja klaas vajab vahetamist.

  • Mis tekitavad pingeid kere ja esiklaasi ühenduskohas?

      Temperatuur – talvel on eriti aktuaalne temperatuur ning eriti külm ja külma mõju. Jäätunud klaasi soojendamine/sulatamine. Kiire kuumaõhu voog vastu külma klaasi ning temperatuuride vahe tekitab pragunemise. Lisaks sellele klaasi kraapimisel kraabitsaga surutakse klaasile ning tekitatakse lisapingeid, mis soodustavad samuti prao tekkimist.

      Metalli ja klaasi kui materjalide erinev paisumine/kahanemine tulenevalt temperatuurist tekitab klaasis pingeid ja põhjustab täkke pragunemist. Külmaga kahaneb metall erinevalt klaasist ning keres tekivad pinged kanduvad liimitud klaasile. Terve või parandatud klaas ei pragune, kuid klaas millel on täke, seal annab kõige nõrgem koht järele ja täke hakkab pragunema. Kuuma mõju on kaunis sarnane külmale, kuid teistpidi ehk kui kuumale klaasile suunata konditsioneeri külm õhuvool siis tekitab see klaasis materjali „ehmatuse“ ja pragunemise.

      Löökaugud teedel ja „lamavad politseinikud“ – tekitavad keres mikro väändeid ja kuna klaas on üks kere detail (liimitud klaas tagab arvestatava osa kere jäikusest), mis on loodud selleks, et kere jäigana hoida, siis jõuavad need väänded (pinged) ka klaasini. Kui klaas on aga vigastatud siis annab järgi, selle ahela kõige nõrgem lüli st täkkega klaas.

      Parkimisel ühe rattaga (või ühe küljega) – teeäärekivile tekib keres pinge (vääne), mis kandub klaasile samuti üle ja kui seal on täke siis võib hommikuks olla seal pragu.

      Ligemale 90% juhtumitest, kus on tulnud klaas vahetada, algas pragu täkkest. Parandamata täkked muutuvad praoks. Küsimus on ainult ajas.

PZU on AB "Lietuvos draudimas" Eesti filiaali kaubamärk Eestis. AB "Lietuvos draudimas" on Leedu kahjukindlustusselts, mis kuulub rahvusvahelisse PZU kontserni. Enne kindlustuslepingu sõlmimist tutvuge tingimustega ja vajadusel küsige lisainfot telefonil +372 622 4599.