PZU logo
info

Info:
+372 622 4599

Klaasikahjude ennetamisel on oluline roll pikivahel ja sõidukiirusel

PZU Kindlustus sai tänavu nelja kuu jooksul üle 1700 teate sõidukite klaasidega seotud kahjujuhtumitest ja kahjusid hüvitati rohkem kui miljoni euro eest. Ühe kahjujuhtumi summa ulatub keskmiselt ligi 600 euroni.

PZU Kindlustuse sõidukikahjude kahjukäsitluse grupi juht Teet Järve sõnul saab klaasikahjude ennetamiseks palju ära teha ka autojuht ise. „Maanteel sõites on oluline hoida ohutut pikivahet mitte ainult liiklusohutuse seisukohalt, vaid ka selleks, et eesliikuva sõiduki ratta alt lendu paiskunud kivi ei tabaks autot või selle klaasi, sest lisaks klaasidele kahjustavad lendavad kivid ka näiteks auto tulesid ja värvkatet,“ rääkis ta.

Auto kiirust tuleks aga jälgida näiteks kruusateel sõites, sest mida suurem on kiirus, seda rohkem teisi liiklejaid ohustavaid kive teelt õhku paiskub. „Ehkki kruusateedel enamasti kiirust piiratud ei ole, on suurim lubatud 90 km/h kruusateel kindlasti liiga suur kiirus. Soovitatav on mitte sõita kiiremini kui 70 km/h ja veel kindlam on piirduda kiirusega 50 km/h,“ märkis Järv. Samuti tasuks hoida teise sõidukiga kohtumisel võimalikult paremasse teeserva.

Kui aga ongi juhtunud, et teise sõiduki ratta alt lennanud kivi on löönud auto esiklaasi täkke, siis tasub seda võimaluse korral alati parandada selle asemel, et klaas välja vahetada. „Klaasitäkke parandus käib kiiresti, vaid umbes poole tunniga, samal ajal, kui klaasi vahetus võib võtta kolm tundi või kauem,“ märkis Järv. „Klaasitäkke parandus on ka kordades loodussõbralikum kui esiklaasi väljavahetamine – näiteks täkkeparandusest tekkivate jäätmete kogus on kolm grammi, samas kui klaasi vahetusel koguneb jäätmeid ligi kümne kilogrammi jagu,“ lisas ta.

Lisaks keskkonnamõjule võib esiklaasi asjatundmatu vahetamine mõjutada negatiivselt ka autokere jäikust, sest auto esiklaasi näol on tegemist keredetailiga. „Kuna täkke paranduse käigus autol klaasi ei eemaldata, on ka pea olematu võimalus, et auto võiks selle töö käigus vigastada saada,“ lisas Järv. Paljude tänapäevaste autode esiklaas töötab ka koos juhiabisüsteemidega, nagu näiteks head-up display, mis muudab klaasi enda ja selle vahetuse oluliselt kallimaks.

Tänavu jaanuarist aprillini registreeris PZU Kindlustus 1712 klaasikahjude juhtumit, kahjusid hüvitati summas 1 005 738 eurot ja keskmine kahju suurus oli 587 eurot. Läinud aasta samal ajal leidis aset  1975 kahjujuhtumit, kahjusid hüvitati summas 1 110 251 eurot ja keskmine kahjusumma oli 562 eurot. Aastal 2021 oli sõidukiklaaside kahjujuhtumeid 1637, kahjuhüvitiste kogusumma 837 309 eurot ja keskmine kahju suurus 512 eurot. „Keskmised kahjusummad ei anna siiski päris objektiivset pilti, sest viimase kolme aasta kõige suurem klaasikahju ulatus üle 8000 euro,“ märkis Järv.

 

 

PZU on AB "Lietuvos draudimas" Eesti filiaali kaubamärk Eestis. AB "Lietuvos draudimas" on Leedu kahjukindlustusselts, mis kuulub rahvusvahelisse PZU kontserni. Enne kindlustuslepingu sõlmimist tutvuge tingimustega ja vajadusel küsige lisainfot telefonil +372 622 4599.