PZU logo
info

Info:
+372 622 4599

Küsitlus: enam kui pooled autojuhtidest eelistavad talvel lamellrehve

Alates 1. detsembrist tohib liigelda vaid talverehvidega.

Talvel eelistab oma autol lamellrehve 56% kasutada autojuhtidest, naastrehve aga 44%, selgub 1.–10. novembrini PZU Kindlustuse sotsiaalmeedias läbi viidud küsitlusest.

Võrreldes möödunud aastaga autojuhtide eelistustes muutusi ei toimunud, ka siis eelistas lamellrehve 56% ja naastrehve 44%. Enne seda aastal 2020 toimunud küsitluses oli lamellrehvide eelistajaid 70% ja naastrehve eelistas 30%. Aastal 2019 toimunud küsitluses eelistas naastrehve aga 70% ja aastal 2016 isegi 80% autojuhtidest.

„Kui aastatel 2019–2020 toimus selge pööre ja selgelt enam kui pooled autojuhtidest hakkasid eelistama lamellrehve, siis viimasel kahel aastal näivad olevat eelistused stabiliseerunud, seda hoolimata viimastel aastatel meedias päevakorda tõusnud naastrehvide kahjulikest keskkonnamõjudest,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv.

Lamellrehv on Järve kinnitusel enamikus oludes naastrehviga samaväärne või isegi parem valik. „Lamellrehvi käitumine nii kuival kui ka märjal asfaldil on naastrehvidega võrreldes parem, nii näiteks on lamellrehvidega auto pidurdusteekond kuival asfaldil lühem kui naastrehvidel,“ rääkis ta. Lamellrehvi kasuks räägib ka oluliselt madalam müratase ja see, et lamellrehv ei kahjusta teekatet.

Naastrehvidega on parem sõita aga näiteks kõrvalmaanteedel ja kruusateedel, mis on talvel tihti jääs. „Ent ka naastrehvidega tuleb sõita ettevaatlikult, sest liiga suurel kiirusel pole naastudest paraku palju abi,“ sõnas Järv. Hooldatud maanteedel ja linnatänavatel tekitab naastrehvidega sõitmine aga teekattesse pikiroopaid ja teekattemärgistuse kulumist, mistõttu tuleb teid ja tänavaid oluliselt sagedamini remontida ning teekattemärgistust igal kevadel uuendada.

„Ka igakevadine suur tolmuprobleem linnades on põhjustatud justnimelt naastrehvidest, sest selle tolmu näol on põhiosas tegemist teekattest ja -märgistusest pärit peenosakestega, mille sissehingamine mõjub halvasti linnaelanike tervisele,“ rääkis Järv. Seetõttu peaks naastrehvide kasutamise poolt- ja vastuargumendid hoolega läbi kaaluma,“ lisas ta.

PZU Facebooki lehel toimunud küsitluses paluti märku anda, kas vastaja eelistab lamell- või naastrehve. Kokku andis oma hääle 1510 inimest, kellest 842 pooldas lamellrehve ning 668 naastrehve.

Talverehvid on Eestis kohustuslikud 1. detsembrist, kuid enne ilmade külmenemist on mõistlik rehvid aegsasti ära vahetada. Talverehvide minimaalne nõutud mustrisügavus on 3 mm ja soovituslik 4–5 mm ning kasutada võib nii lamell- kui ka naastrehve. Enam kui viie aasta vanuste rehvide kasutamisest tasub hoiduda ka siis, kui rehvimustri sügavus on piisav, sest vananedes muutub rehvisegu jäigemaks ja seetõttu kannatab ka nende turvalisus. Kõigele lisaks tasub regulaarselt kontrollida ka rehvirõhku.

 

PZU on AB "Lietuvos draudimas" Eesti filiaali kaubamärk Eestis. AB "Lietuvos draudimas" on Leedu kahjukindlustusselts, mis kuulub rahvusvahelisse PZU kontserni. Enne kindlustuslepingu sõlmimist tutvuge tingimustega ja vajadusel küsige lisainfot telefonil +372 622 4599.